Nyttårsforsetter:)!

 

Hei

 

År 2013 er nå godt i gang og vi på Sørlandsbadet er i full gang med å tilby dere mer trening og tjenster slik at vi kan hjelpe deg på best mulig måte slik at du oppnår de målene du ønsker.

Tiden nå og fremover er oftest den vi er mest aktive i samtidige som vi er mest motiverte for trening. Nøkkelen for suksess er å holde denne motisvasjonen over lengre tid og jobbe målrettet mot det målet enn har satt seg. Noe som for eksempel kan være å sykle Krs-Hovden, Okserittet eller Nordsjørittet, løpe en halv eller helmaraton er også et mål mange på denne tiden av året setter seg. En annen gruppe har mål om løfte mer vekter og setter perser til våren, der er mange forskjellig mål og disse er individuelle og varierer fra person til person. Og det er nettopp dette som gjør trening og idrett så spennende.
Vi har enormt mange idretter og ting man kan mestre og være gode i men oftest er der  fellesnevnere for alle som ønsker å bli gode. Ofte kalt "Viljestyrke", "Disiplin" og "Struktur".

 

Okserittet

 (Gled dere til Okserittet 2013)

 

Den vanlige kunden hos oss er oftest den som trenger 2-4 ganger i uken og ønsker en god generell form, dette er ofte også kalt den "sunne" treningen og det er her vi finner mengden.

Jeg skal prøve å dele noen tips med dere som ønsker dette i 2013 og dette er også noe som gjelder for de aller fleste.

 

Slik kan du nå din mål i 2013 med å legge inn dette hver uke:

  • Tren 3-4 ganger i uken
  • Planlegg treningen og uken din, men ikke vær for detaljert.
  • Prøv å holde øktene innenfor 45-60 min
  • Høy Intensitet lengst mulig, det vil si at 20-30 min av hver økt.
  • Løp i motbakke, gjør deg sterk og vil øke kondisjonen.
  • Bøy og hopp, vil si spensthopp og knebøy (legpress).
  • Frivekter og egen kroppsvekt er bedre enn apparater.
  • Spis rene produkter (kylling,fisk, grønsaker osv).
  • Sørg for å få nok søvn.

Dette er tips som gjelder for alle som holder på med trening, er du i kategorien som synes at alle tips er en jungel av tips ikke helt vet hvor du skal begynne, ta gjerne kontakt med oss så kan vi hjelpe deg i gang. På vårt treningssenter kan vi tilby deg alt fra et stort utvalg av gruppetimer, til apparat sal med instruktør eller PT om du ønsker det.

Vi har også kompetanse på vårt senter til å hjelpe de av  dere som ønsker mer enn den vanlige treningen 3 ganger per uke. Vi kan hjelpe med spesifikke treningsplaner frem mot det målet du har satt deg

Vi har tilbud til alle alder og nivåer, det gjelder bare å finne det en trives med slik at det blir en del av deg og 2013:)!

 

Lykke til med Treningen

 

Espen Hægeland / 951 31 704 / espen@sorlandsbadet.no