Ja det står til liv     

 

En kort oppsummering:

Uke 1, 2 og 3: støl, støl og støl!

Uke 4: «klarer ikke å gå på do»-støl,

Uke 5: har blitt merkbart sterkere!

 

Vi har vært så heldige å ha med en hane i kurven, men han var borte på trening nr 3. Da så Annette sitt snitt til å bruse litt ekstra med hønsefjæra, og trådte til med noen smekre zombamoves til oppvarming. (Det tror jeg ikke hanen vår hadde noe imot!!) Etter to treninger var jeg av den oppfatning at formen var på topp, og ga naturlig nok bånn gass fra første sekund. Vi stod i en skrevende nedover bøyd stil og stampet (skulle vel egentlig være vugge…..) vekselsvis med hver fot. Og det gikk greit helt til tempoet og føttenes avstand til gulvet økte. Etter en stund slik, er ikke smekker ordet - men betegnelsen stiv som en stokk meget beskrivende. Låra rikket seg ikke, no way! Og det var bare gått 4 minutter!!! Hjælp!!??!! Resten av treningen er strøket av hukommelsen men jeg overlevde tydeligvis! Dagen etter var gangen heller spesiell, da jeg for første gang i livet var støl UNDER føttene. Går det ann????

 

Den fjerde uken var (heldigvis) Annette på ferie, så vi skulle ha vikar. Erindringer fra barneskolen sa meg at det pleide å være litt slapt. Jadda - så feil kan man ta. For min del begynte det å løsne litt i uke 4. Jeg begynte å føle meg sterkere rett og slett! Så da Kristine skulle ha oss i basis ball ga jeg alt jeg hadde i alle øvelsene. Øvelsene skulle gjentas i 1 minutt før vi byttet øvelse. Kristine er fra Iveland, og jeg har selv tilhørighet på Evje - to bygder i innlandet som ikke ligger så langt fra hverandre. Og det går som kjent litt seinere der enn her i storbyen, men når 1 minutt varer i 3 minutter - ja da er det tid for ettertanke!! Kristine du er i byen nå! Her går tiden kjappere!!  Vel ferdig med en runde, godt fornøyd med meg selv, så roper Kristine: Ja, da tar vi alt sammen en gang til!! Ja…….her blir ord overflødige!!

 

Torsdagen etter hadde Linda oss i sirkeltrening. Vekter, sykler og diverse andre treningsrelaterte ting ligger rundt på gulvet fordelt på poster. 1 minutt pr post. Linda har stoppeklokke, hint hint Kristine. I og med at jeg tok helt av på basisballen - var jeg klok av skade og gikk inn lavt, og kunne nok ærlig talt ha gitt noe mer på den timen. Flere av de andre synes denne timen var hardere enn basis ballen. Det kommer ann på dagsformen også dette. Men dette er timer vi har på timeplanen, og poenget er at nå begynner formen å bli såpass at vi kan være med på ordinære timer. Det er bra jobba!!

 

I uke 5 var Annette (heldigvis;)) tilbake. Siste uken av kom i gang kurset. Både oppvarming og styrketreningen er skrudd opp et par hakk i forhold til den første uken. Alle henger bra med, selv på 92 sit ups og diverse planker. Vi er alle enige om at vi kommer til å fortsette med en eller annen form for fysisk aktivitet. Tror nok en del av oss møtes igjen på Annette sine styrke/mage/rumpe/lår timer, da det er de som ligner mest det vi har vært igjennom på kurset. Da blir det å stille seg bakerst i høyre hjørne igjen, prøve å være litt usynlig. Men det er bare de to-tre første gangene, så begynner man å føle seg hjemme der. I know - been there, done that! Man kan ikke la seg skremme av de andre selv om de er litt bedre. De har gått der i 100 år - ikke rart de er bedre! Om en stund er det oss de nye er redde for;)

 

Vi er i gang- og skal holde oss i gang! Takk til hele gjengen for selskapet, og lykke til videre!

 

 gruppebilde kom i gang.jpg

 

 

(Her er nesten hele gjengen - det var 3 til som deltok). (Annette - hun med stjerner i øynene, og i panna, er vår strålende instruktør).

Hmmm dere er spente på hvordan det gikk med meg og krapylet??? Vel, dere må leve i spenning helt til neste blogg!

Hilsen Hanne - svett i panne!